Databáze skal - sektor: Štramberk

státstátČeská republika Česká republika
regionregionSeverní Morava
oblastoblastOkolí Moravské brány

Popis: Vápencové skály u Štramberka se rozkládají na jižních svazích Bílé hory nad Kopřivnicí. Složením se místní vápence podobají Pálavě. Horolezecky jsou využívané celky Váňův kámen, Kozí stěnka, Botanická zahrada(Starý lom) a Dallas. Skály dosahují výšky až 30 metrů. Jištění: nýty a borháky.
Přístup k sektoru: Ze železniční stanice Štramberk po červené značce ulicí směrem do centra Štramberka. Po asi 150 metrech odbočíme na šikmo doprava stoupající boční uličku vedoucí obytnou čtvrtí. Za zatáčkou u garáží znovu doprava a po asfaltové cestě přímo ke vstupu do Botanické zahrady - starého lomu. Zde se ve svahu vpravo nad vstupem nachází Kozí stěnka. K Váňově kameni se dostaneme od vstupu do Botanické zahrady dále po asfaltové cestě, z níž po 50 metrech odbočíme doprava chodníkem přes louku mírně dolů, skalka je ukrytá v akátovém háji. Skalní stěna Dallas je na západním svahu přímo pod Štramberskou trúbou.