Databáze skal - sektor: Telšské údolí

státstátČeská republika Česká republika
regionregionSeverozápadní Čechy
oblastoblastKrušné hory

Popis: Středně velká skalní oblast, kde nalezneme jak krátké bouldery, tak delší těžší cesty. Nachází se 4km severozápadně od Jirkova v Telšském údolí. Skály jsou většinou masívy roztroušené po celé délce Telšského údolí( část údolí Bíliny od Jirkova po obec Orasín. Převážně se jedná o skalní masívy vystupující po obou březích toku zezalesněnéných svahů. Nejvýznamnějším seskupením skal jsou Orasínské skály. Skálu tvoří dvojslídná okatá rula.
Přístup k sektoru: Z obce Orasín, kde sejdeme na křižovatku a vydáme se doleva podél říčky Bílina směrem k Jirkovu. Odbočíme-li asi po 300m na lesní asfaltovou cestou doprava k hájovně Telš, dojdeme k nejznámější skupině skal - k orasínským skalám. Od hájovny se vydáme na jih po okraji lesa k prvnímu útvaru Cimbuří. Přístup k hájovně je možný také z Květnova po lesní silnici, která odbočuje z okresky v Květnově za poutním kostelem.
Další skupiny skal se nalézají vesměs na levém břehu Bíliny.