Databáze skal - sektor: Vysoká

státstátČeská republika Česká republika
regionregionZápadní Čechy
oblastoblastOstatní sektory západních Čech

Popis: Na SV vrcholu kopce Vysoká (518,6 m.), 10 km JV od Plzně se nalézá několik buližníkových skalek o výšce do sedmi metrů. V blízkosti se nachází stožár (pozůstatek vojenského prostoru) ze kterého se otevírá krásný výhled. Lezecky oblast objevil František Richter z blízkých Štěnovic v 70tých letech. Skály mají pouze lokální charakter, nečekejte žádné extra lezení. Vysoká upoutá spíš svojí malebností. Lezení zde je nejvhodnější spojit s výletem po okolních lesích. AKTUÁLNÍ STAV: některé útvary celkem čisté, jiné podstatně zarostlé. Oblast velmi málo navštěvovaná.
Přístup k sektoru: Nejlépe z obce Čižice (1,5 km jižně od Štěnovic nedaleko Plzně). Zde přejdeme řeku Úhlavu, dále pokračujeme doprava po červeném turistickém značení až k poslednímu domu. Zde necháme auto. Pěšky po louce při starém jabloňovém sadu k lesu. Poté lesem stále nahoru až na velké rozcestí s obrázkem svatého Antonína a dál na vrchol. Skály se nachází asi 1,2 km západním směrem od Čižic, přímo na SV vrcholu Vysoké u starého stožáru. Není-li uvedeno jinak, prvovýstupy uskutečnila dvojice František Richter a Josef Skuhrovec st. kolem roku 1976. Na Vysoké se nachází i řada boulderů. Aktuální stav: místy lámavé, většinou fixně zajištěno, ale momentálně dost zarostlé! Velmi málo navštěvované.