Databáze skal - sektor: Mravenec

státstátČeská republika Česká republika
regionregionSeverozápadní Čechy
oblastoblastČeské středohoří

Popis: Sportovní lezecká oblast Mravenec se nachází JV nad obcí Libochovany. Vrchol rulového lomu, 247 m n. m., leží v sedle mezi kopci Strážiště a Kalvárie směrem na Libochovany na souřadnicích N50°33,369´ a E014°02,944´.
Přístup k sektoru: Vlaková zastávka je zhruba 1,5 km od Mravence, autobusová taky. Z obce odbočuje cyklotrasa č.3057, která vede těsně kolem odbočky do samotného lomu a pokračuje dále na Kamýk. Také tudy vede pěší turistická značka ,,žlutá“, ta kopíruje cyklotrasu a později na sedle odbočuje na Kalvárii. Nejlepší a
doporučené parkování pro ty, kteří se přivezou autem, je u samotného nádraží, což je o zhruba 300m dál. Varianta 2 je u fotbalového hřiště na souřadnicích N50°33,794´ a E014°02,539´.
Prosím všechny, aby dodržovali doporučená parkoviště a nejezdili nikde po lese. Nezapomínejte, že všude kolem je CHKO. Na parkovištích se, prosím, chovejte ohleduplně vůči místňákům.
Odtud dále polní cestou po žluté tur. značce až k lesu cca 800 m a po necelých 100 m první odbočkou doleva. Dále po původní cestě až do lomu.
Touto pěšinou se dostane pod nástupy cest. Pokud byste chtěli jít na vrchol a do sektoru bouldry, tak se dáte zhruba po 150 m cesty do lomu doprava mezi dva kamenné mužíky. Dále k vrcholu po mužíkách.