Databáze skal - sektor: Hůrka

státstátČeská republika Česká republika
regionregionVýchodní Čechy
oblastoblastAdršpašské skály

Popis: Tato lezecká lokalita zahrnuje několik rulových skalisek v údolí Orličského potoka zvaném Hradiska. Nachází se na okraji města Jablonného n.O. Údolím prochází silnička, která město spojuje s obcí Orličky. Nejnavštěvovanější ze skal je Vlčí tlama při levém údolním svahu. Výzvou pro mnohé je také tzv. Velká plotna na Žižkově skále, která je nazývána vzhledem k výraznému sevření údolí jako Brána. Lezecky méně atraktivní z důvodu velké lámavosti a vlhkosti je dále Panská skála na hřbetu pravého údolního svahu. Cesty na Vlčí tlamě a Velké plotně byly v letech 2005 a 2006 kompletně přejištěny, připravuje se nový průvodce s popisy cest. Nástupy a obtížnost cest jsou vyznačeny přímo na skále.
Přístup k sektoru: Z Jablonného n.O. se vydáte směrem na Orličky, minete městské koupaliště a po cca 50 m za koncem obce uvidíte po levé straně Žižkovu skálu s Velkou plotnou. Pokračujete dále úzkou silničkou podél potoka. Skála Vlčí tlama se nachází o cca 300 m dále proti proudu Orličského potoka vpravo. Přes dřevěnou lávku přejdete potok a pěšinou dojdete přímo ke skále. Dobrým orientačním bodem může být rozvod vysokého napětí, který prochází nad údolím a skála Vlčí Tlama i Panská skála jsou v jeho těsné blízkosti. Panskou skálu najdete vlevo od silnice, přibližně naproti Vlčí tlamě.