Databáze skal - sektor: Dolní Posázaví

státstátČeská republika Česká republika
regionregionPraha a Střední Čechy
oblastoblastPosázaví

Popis: Píkovická jehla má asi 45m vysokou údolní stěnu obrácenou k jihu a u jejího úpatí je možnost bivakování. Pod stěnou se nachází informační tabule na které je umístěn průvodce Píkovické jehly. Další méně využívané útvary pokračují za strží na východ od Jehly. Jsou to Hladká stěna a nad ní útvar Skřítek, dále dole Žlutá stěna a tři Věžky. Skály jsou zde tvořeny Neoproterozoickými horninami Barrandienu - Jílovského pásma, které zde reprezentují hlavně výlevné vyvřeliny jako ryolity, dacity a jejich tufy.
přístup: ze stanice ČD Petrov u Prahy na trati Praha-Braník - Vrané nad Vltavou - Čerčany (210) pěšky k Píkovické jehle asi 1km po pěšině na pravém břehu Sázavy. Autem z Prahy na Štěchovice a přes most nahoru na Hradištko, kde se odbočuje vlevo do Píkovic. Parkovat se dá u vodáckého tábořiště u mostu, po něm na druhý břeh a kilometr podél Sázavy(proti proudu) k úpatí Jehly.
Přístup k sektoru: ze stanice ČD Petrov u Prahy na trati Praha-Braník - Vrané nad Vltavou - Čerčany (210) pěšky k Píkovické jehle asi 1km po pěšině na pravém břehu Sázavy. Autem z Prahy na Štěchovice a přes most nahoru na Hradištko, kde se odbočuje vlevo do Píkovic. Parkovat se dá u vodáckého tábořiště u mostu, po něm na druhý břeh a kilometr podél Sázavy(proti proudu) k úpatí Jehly.