Databáze skal - sektor: Jickovice

státstátČeská republika Česká republika
regionregionJižní Čechy
oblastoblastSkály u Písku

Popis: Skály se nacházejí v poklidné oblasti na břehu Vltavy nedaleko stejnojmenné vesnice. Mají podobu přerušovaného pásu okrajových skal, které jsou tvořeny porfyrickou žulou. Naleznete zde pěkné lezení s řadou výstupů v kolmé poklopené skále za využití, jak borháků tak vlastních jistících prostředků. Specialitou jsou různé typy spár, které skýtají možnost sedřít si ruce do krve a naučit se pracovat se všemi možnými mašinkami. Celkově není oblast moc vhodná pro sportovní lezení, terén je totiž dosti členitý. Vrcholová kniha oblasti se nachází v místní osvěžovně "JICKOVICKÉ HOSPODĚ". Zde zakoupíte i tištěný průvodce za cenu okolo 70,- Kč. Podle osazení jistících prostředků se dají rozeznat dvě "dílny" Písecká a Příbramská. Ta první dává více příležitostí ke kreativitě s využitím všech hejblátek které si táhnete sebou, druhé je bližší pojetí vše bezpečně vynýtovat.
Přístup k sektoru: Od Písku: směr Tábor silnice č. 29, v Záhoří silnicí č. 138, u Zvíkova doprava na 121 a asi po 5 km doleva směrem na Sobědraž odtud již do Jickovic. Od Prahy: z dálnice na Strakonice č. 4 až na křižovatku Lety, zde doleva na silnici č. 19 (Plzeň Tábor) Za Kostelcem n. Vlt. a Zahrádkou doprava do lesa směr Sobědraž a za touto vsí asi 3 km doprava již do Jickovic. Po příjezdu do Jickovic projedete okolo rybníka a dále do kopce nepřehlednými zatáčkami se zrcadlem. Po levé straně minete hospodu (průvodce), za kterou odbočíte doprava na rozbitou asfaltovou cestu. Tou pokračujete k zemědělské usedlosti, kde je možnost zaparkovat nebo můžete pokračovat polní cestou k lesu a zaparkovat dále. Všechny skály se nacházejí 10 - 50 m od červené turistické značky. Hlavní oblast se nachází v místech kde je na cestě umístněn hraniční patník a kde je prořídlý borový les s velkolepým pohledem na jezero. Vyjímkou jsou skály Sloní zadek a Věžička, které jsou přímo u vody.