Databáze skal - sektor: Mlynářův kámen

státstátČeská republika Česká republika
regionregionSeverozápadní Čechy
oblastoblastČeské středohoří

Popis: Mlynářův kámen je oblast místního významu. Tvoří jej pět masivů z tvrdého, do bloků zvětralého čediče. Skály jsou vysoké pět až dvacet metrů a vedou na ně tři desítky cest obtížnosti 2 až 6+ UIAA. Leze se v položených stěnách s velkými chyty, místy pozor na volné bloky. Velmi citlivě zajištěno borháky, u většiny cest jze dojistit zejména frienty, nad cestami slaňovací řetězy. Kniha je pod slaňovacím borhákem v pravé části masivu Prášek.
Přístup k sektoru: Skály leží u Dolních Zálezel v ústeckém okrese v západní části Českého středohoří. Z Ústí nad Labem je to do obce asi deset kilometrů.
Autem z Ústí
- z Ústí nad Labem jeďte přes Vaňov směrem na Prahu. První obec, na níž po deseti kilometrech jízdy narazíte, jsou Dolní Zálezly
- sjeďte z hlavní silnice do obce a po 200 metrech odbočte za restaurací Labe a před potravinami Rudi doprava pod trať
- za tratí se dejte doleva po hlavní silnici a po 300 metrech odbočte na první křižovatce doleva ke hřbitovu po úzké silničce
- silnička nejprve spadne k Mlýnskému potoku a pak prudce stoupá serpetinami přes chatovou osadu
- osadou projeďte až na začátek lesa, kde je po pravé straně u velkého kompostu "parkoviště", kam se vejdou dvě auta
- jděte po zelené značce do prudkého kopce, až dojdete na rovinu, kde je vlevo od cesty močál
- asi 50 metrů před močálem uhýbá doprava neznačená vozová cesta, která vede strmě do kopce. Dojděte až na její konec, který je na malém palouku
- z palouku jděte po spádnici vzhůru lesem, až dojdete k první skalám. Masivy jsou vpravo od vás. Z "parkoviště" u kompostu trvá cesta asi 15 minut.