Databáze skal - skála: Velbloud

oblastoblastOstatní sektory Lužických hor
sektorsektorDěvínské polesí - Hamr na Jezeře

Počet cest: 3 Materiál: Pískovec Klasifikace: 3 až 5 Výška: -12 m

Popis:Skála je součástí Skalního amfiteátru a tvoří spolu s okolními věžemi přerušovaný hřeben. Pozná se podle dvou výrazných věžiček na masivním podstavci. Amfiteátr se nachází ve smrkovém lese asi dvě stě metrů jihovýchodně od úbočí Širokého kamene.

Přístup: Pěšky nebo autem z Hamru po asfaltové silnici k vrátnici důlního objektu pod Novinskou hůrkou. Podél plotu doprava zarostlou pěšinkou na písčitou lesní cestu. Po ní doprava až na nejvyšší místo. Z něho ještě necelých sto metrů mírnou zatáčkou doleva k cestičce kolmo doleva do kopce. Rozcestí se pozná podle toho, že po levé straně cesty je do hloubky odhrnutá hlína. Po cestičce přímo ke skále se skalní bránou (Švarcvaldská brána), která je dobře vidět. V původním směru pokračujeme přes les k vytesané cestičce mezi skalami a první skála vlevo je Velbloud.

Příjezd: Auto lze zaparkovat na parkovišti před vrátnicí těžního objektu pod Novinskou hůrkou.